i-showroom
loading...

BLOG

I.

MEDIA OUTLET

logo-brands-stories

Brands&Stories           6 Dec 2021

Radikální změna uvažování a zavedených postupů v prezentaci zboží — to je iShowroom.cz

Exkluzivní značky si zaslouží exkluzivní podporu prodeje svých produktů, jiné si zaslouží existovat – to je začátek E-commerce 3D.

Výrobní i distribuční společnosti si postupně začínají uvědomovat, že Covid 19 zamával některými zažitými standardy natolik, že je nutné se začít zabývat myšlenkou postupné digitalizace mnohem intenzivněji než kdykoliv před tím. Kdo chce z dnešní doby vyjít jako vítěz, usměrnit některé neefektivní výdaje, ušetřit čas a získat dokonce významný náskok, tak by měl tuto výzvu brát s patřičnou vážností a hledat způsoby, jak začít postupně tvořit své nedotknutelné, ničím neomezené- “digitální dvojče”, které se umí odprezentovat i samo, kdekoliv na světě.

 

iShowroom je komplexní řešení, které spojuje technologii interaktivního 3D, virtuální a rozšířené reality právě s nakupováním na internetu, čímž původně během pandemie koronaviru a vládních nařízení omezujících možnost setkávání nahrazoval výpadek prodeje ve fyzických showroomech či prezentaci produktů na výstavách a veletrzích.

 

„Nic už nebude jako před Covidem. Nákupní zvyky lidí se zásadním způsobem mění, lidé jsou opatrní a možná také trochu líní. I já chci dnes dělat všechno jinak než dříve,“ popisuje Filip Major, který si potřebu přenést způsob prezentace zboží do nové formy uvědomil hlavně v segmentech jako automotive, strojírenství, development, design a obecně high-end.

„Většina lidí má navíc nepříliš rozvinutou představivost, a tak je nutné ji maximálně stimulovat, aby si unikátní, složité, nákladné, nebo rozměrné produkty uměla představit zcela realisticky a pohodlně, třeba i v kontextu svého domácího prostředí.“ Základem je ale dokonalý vizuál, plynulost, zcela intuitivní ovládání a zahrnutí funkcí, které suplují dokonce i fyzický kontakt. Služba, která podle Majora funguje na téměř jakémkoliv zařízení, firmám umožňuje prezentovat jejich produkty ve věrohodné podobě a z vlastního úhlu pohledu daného zákazníka.


Zároveň obchodníkům otevírá možnost snadno vysvětlit fungování, objemy, rozměry, materiály, varianty či další různé konfigurace. Následně i vygenerování objednávky a platbu. To vše se může odehrávat přímo na zařízení samotného zákazníka a kontakt může probíhat i ve skupině, která je rozeseta kdekoliv po světě a při tom se potkává na jednom místě a společně sleduje jeden vybraný produkt.

„S virtuálními prohlídkami, AR a VR pracuje řada entit, ale iShowroom je něco jiného. Je to multiplatformní smart řešení, které má za cíl odbavit zákazníky bezkontaktně, od A- Z. Od dokonalého navnímání projektu nebo produktu přes real-time komunikaci s prodejcem, 3D konfiguraci, vytvoření objednávky, digitální podpis až po platbu,“ vysvětluje Major.

 

„Každý náš ‚konkurent‘ dělá jen část toho, co my, a pokud jde o vizuál, což je jeden z klíčů, tak opravdu nevím, kdo by se nám přibližoval, aniž by k tomu musel používat velmi výkonný stacionární hardware. My jsme schopni zasáhnout i masy,“ doplňuje neskromně zakladatel.

 

„V podstatě tak spojujeme výhody současného e-commerce a fyzické prezentace zároveň,“ doplňuje Major, který je zároveň architektem jednotlivých individuálních konceptů pro zákazníky iShowroomu. „První rok máme téměř za sebou a jsem s ním spokojený. Firma je naprosto soběstačná a má již dlouhodobé klienty, od kterých si neustále vyžadujeme zpětné vazby, které obratem zapracováváme do dalších vylepšení. Už nás začínají oslovovat i významné zahraniční značky. Díky mé zkušenosti s technologickými startupy jsem chtěl k věcem od prvního dne přistupovat správně a nedělat chyby, kterých jsem byl několikrát svědkem nebo jsem je udělal já sám,“ říká Major.

Se svým týmem se aktuálně Major iShowroom posouvá každým týdnem a měsícem, přičemž pracuje na vylepšování vizuálu, ovládání, snižování datové náročnosti a přidávání dalších funkcí. „Naše meta ale leží úplně jinde, tou je určitá změna uvažování a zavedených postupů,“ usmívá se jeho tvůrce.

filip-major

Filip Major, Founder, Partner
iShowroom.cz

logo-czechcrunch

Peter Brejčák           23 Oct 2021

Spojení e-commerce a fyzické prezentace.
Nový startup Filipa Majora chce změnit způsob nakupování

Filip Major se dlouhodobě věnuje budování služby Busyman, která propojuje andělské investory a startupy, k tomu navíc spoluzakládal vývojářské Studio 301. V posledním roce se pak pustil do dalšího oboru a rozhodl se založit vlastní technologický startup. Nyní se s firmou iShowroom snaží položit základní kameny pro tzv. e-commerce 3D.

iShowroom ve svém řešení spojuje oblast virtuální a rozšířené reality právě s nakupováním na internetu, čímž původně během pandemie koronaviru a vládních nařízení omezujících možnost setkávání nahrazoval výpadek prodeje ve fyzických showroomech či prezentaci produktů na výstavách a veletrzích.

 

„Nic už nebude jako před covidem. Nákupní zvyky lidí se zásadním způsobem mění, lidé jsou opatrní a možná také trochu líní. I já chci dnes dělat všechno jinak než dříve,“ popisuje pro CzechCrunch Filip Major, který si potřebu přenést způsob prezentace zboží do nové formy uvědomil hlavně v segmentech jako automotive nebo strojírenství.

 

Služba, která podle Majora funguje na téměř jakémkoliv zařízení, firmám umožňuje ukazovat jejich potenciálním zákazníkům produkty ve věrohodné podobě a z vlastního úhlu pohledu. Zároveň obchodníkům otevírá možnost vysvětlit fungování, objemy, rozměry, materiály či další různé konfigurace. Následně i vygenerování objednávky a platbu.

„V podstatě tak spojujeme výhody současného e-commerce a fyzické prezentace zároveň,“ doplňuje Major, který dal loni na start a vývoj prototypu iShowroomu vlastní prostředky. O něco později získal také důvěru investora Jiřího Fasta, jenž působí v oblasti obnovitelných zdrojů a do startupu vložil 300 tisíc eur, tedy přibližně 7,5 milionu korun.

„Dalších zhruba 800 tisíc eur mám od stejného investora přislíbených, ale zatím to není potřeba,“ hodnotí Major s tím, že firma teď každý měsíc generuje tržby na hranici přibližně jednoho milionu korun a po prvním roce očekává také zisk ve výši jednoho až 1,5 milionu korun.

„První rok máme téměř za sebou a jsem s ním spokojený. Firma je naprosto soběstačná a má dlouhodobé klienty. Už nás začínají oslovovat i významné zahraniční značky. Díky mé zkušenosti se startupy jsem chtěl k věcem od prvního dne přistupovat správně a nedělat chyby, kterých jsem byl několikrát svědkem, či jsem je udělal já sám,“ říká Major.

Zákazníci iShowroomu pochází zejména z oblastí automobilového průmyslu, strojírenství či architektury a developmentu. Jako konkrétní jména pak uvádí například Auta Super, RD Rýmařov, Houfek, JUFA nebo SunflowerTrimmer.com.

„Cítím, že uplatnění naší technologie dává v těchto směrech zatím asi přirozeně největší smysl. Obecně je využití iShowroomu skvělé také pro produkty, které fyzicky neexistují, jsou rozměrné nebo se u nic velmi těžko vysvětluje, jak fungují a jak mohou vypadat v konfiguracích či v určitém prostředí,“ vysvětluje Major.


V poslední době přitom nejen na tuzemském trhu vzniklo relativně hodně startupů, které pracují s virtuální a rozšířenou realitou za účelem představení a prodeje produktů. Začátkem měsíce například získal investici přibližně 25 milionů korun startup Precismo, který vytváří digitální kopie produktů pro využití například na e-shopech, samotný už je však neumožňuje prodávat.

 

„S virtuálními prohlídkami, AR a VR pracuje řada entit, ale iShowroom je něco jiného. Je to multiplatformní řešení, které má za cíl odbavit zákazníky bezkontaktně, od A- Z. Od dokonalého navnímání projektu nebo produktu přes real-time komunikaci s prodejcem, 3D konfiguraci, vytvoření objednávky, digitální podpis až po platbu,“ vysvětluje Major.

„Každý náš ‚konkurent‘ dělá jen část toho, co my, a pokud jde o vizuál, což je jeden z klíčů, tak opravdu nevím, kdo by se nám přibližoval, aniž by k tomu musel používat velmi výkonný stacionární hardware. My jsme schopni zasáhnout i masy,“ doplňuje neskromně Major s tím, že za svou nejbližší konkurenci považuje americkou firmu ZeroLight.

Se svým týmem aktuálně Major iShowroom posouvá každým měsícem, přičemž pracuje na vylepšování vizuálu, ovládání, snižování datové náročnosti a přidávání dalších funkcí. „Naše meta ale leží úplně jinde, tou je určitá změna uvažování a zavedených postupů,“ usmívá se jeho tvůrce.

Filip Major, Founder, Partner
iShowroom.cz

II.

OUR STORIES

Ishowroom News          24 Sep 2020

A brand new story begins

There’s a vision behind every project, there’s a story behind every vision. Our story starts right now. We are proud to present you a step to the future. With help of modern technologies, augmented reality and 3D modeling we are bringing customers closer to the manufacturers and retailers, and companies or enterpreneurs closer to their customer. With modern technologies you do not have to go to the store anymore if you do not will to, or if you do not have time enough. Just sit and check the goods you are interested in from the comfort of your home or your office. The future is closer than you think. As close as your mobile or tablet is.

 

We bring you visualisation of stores. As a retailer or manufacturer you can build your online showroom to present your goods to potential customers in augmented reality. It’s a next step in online commerce, a bridge between physical stores and e-commerce. Turn your shopping into online experience. Not a sci-fi, but reality. Guaranteed.

Are you interested in our solution?
Book a non-binding video call with us